گذر قلم

گذر قلم
1398/08/23

نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران
نمایشگاه گذر قلم در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران

هفت برند معتبر بین المللی در ایران رویدادی مبسوط و مفصل تدارک دیده‌اند تا تهران از این اتفاق شیرین بی‌نصیب نماند! این برندهای شاخص بین‌المللی که این روزها برترین تولیدکنندگان خودنویس در جهان‌اند، شهروندان تهرانی را سورپرایز کرده‌اند. «گذر قلم» عنوان این دورهمی باشکوه و نمایشگاه است.


نمایشگاه «گذر قلم» که از روز سه‌شنبه ۲۱ آبان کار خود را در موسسه فرهنگی پژوهشی صبا گالری استاد لرزاده آغاز کرده بود، همچنان ادامه دارد. این نمایشگاه هم‌زمان با اولین جمعه ماه نوامبر که به عنوان «روز جهانی قلم خودنویس» نام گرفته با ابتکار و همکاری برندهای فابرکاستل، کاوِکو، استدلر، پارکر، مونته‌گراپا، واترمن، و لامی آغاز به‌کار کرد.

 

هدف اصلی این نمایشگاه برقراری پیوندی دوباره با مصرف‌کنندگان خودنویس و در عین حال برقراری ارتباط با نسل جدید است که به‌واسطه پیدایش دنیای دیجیتال با دنیای خودنویس مقداری بیگانه‌اند. اهمیت برگزاری نمایشگاه انتشار فراخوانی را به همراه داشت تا مخاطبان را به نوشتن و ترجمه با خودنویس ترغیب کند. برندهای معروف نوشت‌افزار جهان نظیر استدلر،کاوِکو، فابرکاستل و لامی در این نمایشگاه حضور یافتند.

 

آرمان فرهنگ عضو هیات مدیره برند لامی در ایران معتقد است با برگزاری نمایشگاه‌هایی اینچنین و با همکاری برندهای دیگر راه جدیدی در جهت استفاده خودنویس و ترویج خوشنویسی پیش گرفته می‌شود و تاکید دارد خودنویس باید به جایگاهی برسد که جزو اقلام مصرفی باشد نه اجناس لوکس.

 

مهدی قائمی مدیرعامل سه برند پارکر Parker، مونته گراپا Montegrappa و واترمن Waterman در ایران نیز با این توضیح که پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه دو سال پیش با صاحبان برندهای دیگر مطرح شد، توضیح داد: لازم بود نمایشگاهی مجزا از لوازم‌التحریر برپا شود چون بیشتر با هنر و هنرمندان در ارتباط هستیم. او با تاکید بر این که قدرت نوشتن در حال از بین رفتن است، افزود: بزرگ‌ترین مشکل تکنولوژی این است که باعث شده نوشتن را آرام آرام فراموش کنیم.

 

لیلی پیشدادیان مدیر فروش برند کاوِکو در ایران اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه هر ساله در ایران تکرار شود تا بتواند به هدف اصلی خود که ترغیب فرهنگ خوشنویسی است دست یابد.

 

این نمایشگاه جذاب تا روز جمعه 24 آبان در موسسه صبا، نگارخانه اساتید لرزاده و فرشچیان، ادامه خواهد داشت.

نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به گروه مهندسی باران می باشد طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط توسعه فناوری اطلاعات اینتک