«تامی هیلفیگر» و تاریخی به وسعت یک کشور

«تامی هیلفیگر» و تاریخی به وسعت یک کشور
1397/07/05

 

تنها ۲۵ سال داشت که اولین تجربه ورشکسته شدن را چشید. او که کسب وکار موفقی در پیش روی خود نمی‌دید به نیویورک مهاجرت کرد و به‌عنوان طراح و دستیار برندهای مطرحی چون کلوین کلاین به‌کار پرداخت. اما توماس هیلفیگر طراح مد آمریکایی و خالق برند تامی از اقبال بلندی برخوردار  بود.  سال ۱۹۸۴ بود که توانست نام برند تامی را به ثبت برساند و سال بعد نیز شرکت خودش را راه‌اندازی کرد.  فقط ۱۰ سال تلاش لازم بود تا عنوان بهترین طراح لباس مردانه را از سوی شورای طراحان مد آمریکا دریافت کند. همین امر تأثیر بسیاری در شناخته شدن و افزایش محبوبیت و درآمد وی داشت.

 بعدازآن بود که استفاده از سلبریتی های محبوب و مشهور در شوهای لباسش، نام برند تامی را بر سر زبان‌ها انداخت قراردادهایی که تامی در طراحی لباس و اکسسوری هایش رعایت می‌کرد بعلاوه رنگ‌های خاص آبی و قرمز این برند توانسته بود شاخصی برای شناخت آن در گوشه و کنار دنیا باشد و آن را در بین مردم کوچه و خیابان زبانزد کند.
 
فرهنگ‌سازی با لباس
 مجموعه‌های مردانه تامی هیلفیگر معمولاً آیکونی از فرهنگ آمریکایی را در خود دارد. تامی به خاطر استفاده مستمر از جین و پارچه‌های دنیم در محصولاتش، مخصوصاً در اوایل دهه ۹۰، جزئی از خرده فرهنگ موسیقی آن دوره محسوب می‌شد. مد هیپ هاپ بخشی از طراح یهای تجاری هیلفیگر شده بود و طراحان جوان به دنبال کار در تامی بودند. درعین‌حال افراد موفق و سرشناس و مشهوری مانند «جیمز دین»، «گریس کلی»،» استیو مک کویین «،» میک جگر» و بسیاری دیگر گاه با استفاده از طراحی‌های او در کنار جوانان، تنوع و آزادی پوشش در سبک‌های معمولی و جوان پسندانه هیلفیگر را تبلیغ می‌کردند. تامی معروف شده بود.
 
سی سال بعد
 تامی به نقطه عطفی در دوران کاری‌اش رسیده است. سی امین سالگرد نام تجاری تامی را می‌خواهد در پکن جشن گرفت. چین نامی که این روزها کل دنیا را زیر سلطه پوشاک خودش گرفته است. پس باید بتواند نشان دهد که هنوز برندهای بزرگ هستند که قدم‌های بزرگ بر می‌دارند و با خود فرهنگ و نوع پوشش را گسترش می‌دهند.
تامی استیج خود را تبدیل به زمینی بزرگ از فوتبال آمریکایی کرد؛ با تمامی آیتم‌های یک زمین فوتبال واقعی شوی ۲۰۱۵ خود را به صحنه برد. لباس‌ها همگی تمی ورزشی و فوتبالی دارند. شماره‌های بزرگ روی لباس نشان از این مساله دارد. رنگ‌های موازی بیشترین چشم نوازی را در شال‌ها و اکسسوری‌ها دارد. نمایشی نمادین از برندی که می‌خواهد سی سالگی و پختگی‌اش را جشن بگیرد. نمایشی از استایل دانشگاهی و هوشمند در کنار تفریح و سرگرمی جوان پسندانه. مفهومی قدیمی در دنیای برند تامی که به دنبال طیف خاصی از مخاطب بود و البته نماینده آن هم محسوب می‌شد. نماینده‌ای از مجموعه لباس‌های کژوال و معمول هرروزه.
 
تامی هیلفیگر سال ۲۰۱۰ کمپانی‌اش را به قیمت ۳ میلیارد دلار به کالوین کلاین فروخته است و این روزها بیشتر به عنوان مشاور مد کار می‌کند و در خانه ۴۰ میلیون دلار یاش مشغول نوشتن زندگ ینامه و خاطراتش است. او م یداند که نمایندگی بخش عظیمی از مد و فرهنگ معمول روزانه آمریکایی است که تشنه این هستند ببینند چه برای فصل‌های پیش رویشان تدارک دیده است.
 
این مطلب در  مجله خانه نو شماره 12 منتشر شده است.
 
 
برای دریافت کامل مجله اینجا کلیک کنید.
نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به گروه مهندسی باران می باشد طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط توسعه فناوری اطلاعات اینتک