درخشش ابدی یک عنصر بی آلایش

درخشش ابدی یک عنصر بی آلایش
1397/10/16

درخشش ابدی یک عنصر بی آلایش
درخشش ابدی یک عنصر بی آلایش
درخشش ابدی یک عنصر بی آلایش
از دیر باز در زندگی بشر عناصر روشنائی، سفیدی و درخشندگی نمادی از برکت و خوشبختی بوده و هست و از این رو رنگ سفید همیشه رنگ پاکی و خلوص است. در اغلب فرهنگ‌ها و تمدن‌های دنیا لباس عروسی به رنگ سفید بوده و علاوه بر سفره عقد که با لوازم تزئینی سفید و درخشان تزئین می‌شود، شیئی براق و نقره‌ای از مادر به دختر هدیه داده می شود تا زندگی درخشان تسلسل خود را از دست ندهد. اما داستان نقره داستان فقط یک عنصر نیست تاریخی است از پول و اقتصاد و هنر و صنعت...
 
نقره روی میز خانواده
سال ۱۸۴۷ را می‌توان به عنوان یک شاخص و مبنا برای صنعت نقره‌سازی به حساب آورد. پیش‌تر از آن، تنها ثروتمندان قادر به تهیه میزی از نقره بودند.
اما در منطقه شفیلد(sheffeild)در انگلستان یک نقره ساز به نام بولسوفِر(bulsover)در ابتدای قرن هفدهم میلادی در حین تعمیر سگک و هنگامی که می‌خواست بوسیله مقداری مس گداخته فاصله میان قسمت تحتانی سگک را که از جنس نقره با عیار بالا بود، محکم کند به نتیجه جالبی رسید.
دو فلز در داخل گیره به هم متصل شده و جوش خوردند. این‌گونه نقره التقاطی شفیلد بازار جدیدی را در جهان باز کرد، مخصوص افرادی که میل به داشتن نقره داشتند اما پول کافی برای خرید نقره با عیار بالا را نداشتند. نقره با عیار پایین توانست به میل استفاده از نقره و داشتن آن در میان تمام طبقه‌ها نفوذ کند و از قرن ۱۷تا کنون به عنوان کالایی لوکس مورد تقاضا باشد.
 
برند‌های نام‌آور
کم کم نام های مهمی در زمینه لوازم منزل ظاهر شد که توانستند محصولات منحصر به فرد و با کیفیت و با قالب‌ریزی یا چکش کاری تهیه کنند.
به خاطر قابلیت نقره که می‌تواند تا نهایت ممکن نازک و برگه‌ای شود و در عین حال استقامت خود را داشته باشد تهیه ظرف‌هایی ظریف و زیبا و کاملا هنرمندانه در کارگاه‌های نقره سازی معمول شد.برند‌های معتبری در این زمینه نام آور شدند مانند برند«برادران راجرز»،«جورج جنسن»،«شفیلد»و«کریستفلی»که علاوه بر زیبایی و ظرافت، مرغوبیت و منحصر بفرد بودن را نیز در محصولات خود دارا هستند.
برند جورج جنسن با داشتن تاریخی بیش از یک‌صد سال در زمینه تولید نقره‌جات یکی از نام‌آوران دنیای نقره و محصولات آن در دنیا محسوب می‌شود. کارگاهی تولیدی که از اواخر قرن ۱۹ شروع به کار کرده و با تاریخ و پشتوانه مستقل در مورد کار با نقره توانسته در دنیا نام خود را به عنوان یک برند معتبر در بیش از هشت شاخه و هر شاخه با مجموعه‌های مختلف و متنوعی برای جلب سلیقه‌های مختلف تاکنون به بهترین وجه به کار خود ادامه داده است. در شاخه جواهرات وسایل خانه وسایل آشپزخانه صنایع دستی ساعت و اکسسوری های لباس و مجموعه‌های متنوعی که هر کدام از این شاخه ها را پوشش می‌دهد. آخرین مجموعه جواهرات جورج جنسن که با نقره استرلینگ بهترین نقره ممکن و با طراحی نوین خط‌های منحنی ارائه شد، به عنوان یکی از پر فروش‌ترین مجموعه‌های ۲۰۱۴ این برند لقب گرفت.
 
نقره در میان جواهرات
با صنعتی شدن و رشد روزافزون دنیای مدرن به تدریج کارگاه های کوچک و صنعت کارانی که از فلزات گران‌بها آثار هنری و جواهرات زیبا تولید می‌کردند، افزایش پیدا کرد. در میان جواهرات نقره و برند‌هایی که از نقره برای محصولات خود استفاده می‌کنند، برند«mi moneda»از جدیدترین و پر‌طرفدارترین برندهای جواهرات لاکچری است که از نقره استرلینگ و یا نقره با عیار بالا برای مجموعه‌های خود استفاده میکند. آخرین مجموعه این برند به عنوان سکه توانست نه تنها در دنیای سلبریتی‌ها و مشاهیر و ثروتمندان بدرخشد که در دنیای مد نیز تغییر و تحولی ایجاد کند. استفاده از زنجیرهای بلند و سکه‌های ساده دوتایی و یا سکه‌های طراحی شده مورد توجه بسیاری از خواستاران دنیای مد قرار گرفت.
 
نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به گروه مهندسی باران می باشد طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط توسعه فناوری اطلاعات اینتک