تاریخ یک امپراتوری

تاریخ یک امپراتوری
1397/10/10

تاریخ یک امپراتو
تاریخ یک امپراتوری
تاریخ یک امپراتوری
تاریخ یک امپراتوری

هشتاد و هشت سال پیش، سالواتوره فراگامو طراح ایتالیایی در فلورانس کسب و کار رسمی خود را با تحقیق، طراحی و ساخت کفش برای خانم‌ها آغاز نمود. هر چند او قبل از این و از زمانی که ۲۶ سال بیشتر نداشت فروشگاه کوچکی در خانه پدری‌اش راه اندازی کرده بود اما ورود حرفه‌ای«سالی»به دنیای طراحی مُد، بعد از سیزده سال اقامت و تحصیل در ایالات متحده رخ داد.

او به بوستون نزد یکی از برادرانش رفت که در یک کارخانه تولید بوت چرمی کابویی کار می‌کرد. پس از چندی همه را متقاعد کرد که به هالیوود در کالیفرنیا مهاجرت کنند و در آنجا توانست کارگاه کوچکی راه اندازی کند. اما او که نمی‌توانست یک کفاش معمولی باقی بماند، در پی یافتن پاسخ یک سوال به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت و در رشته آناتومی مشغول به تحصیل شد. آن سوال این بود:«چرا کفشهایی که می‌دوزیم در عین چشم نوازی و زیبایی چندان راحت نیستند و به پاها آسیب می رسانند؟»
سالی به پاسخ رسید چون به فلورانس برگشت تا برند«سالواتوره فراگامو»را پایه‌ریزی کند. در کمتر از یک دهه نمایندگی‌هایی در ایتالیا و انگلستان افتتاح نمود و در دهه سوم از عمر برندش توانست در آمریکا نیز مشتریانی منحصر به فرد داشته باشد.
هر چند بنیانگذار این مجموعه بنام تجاری و صنعتی در ۶۲ سالگی دنیا را وداع گفت و نتوانست روزی را ببیند که فراگامو تنها در یکسال(۲۰۱۲)بیش از ۱۲۵میلیون یورو سود خالص کسب می‌نماید.
 
قدم در راه های گوناگون
سالواتوره فراگامو در سال های توسعه و تثبیت برند، پس از درنوردیدن مرزهای طراحی و دوخت انواع کفش برای خانم‌ها، به وادی طراحی و دوخت روسری‌های ابریشمی و برخی مجموعه جواهرات روی آورد تا آنکه در سال‌های دهه هفتاد میلادی به شناخت و بررسی محصولات چرمی مناسب آقایان پرداخت و توانست مخاطبان جدیدی برای محصولاتش بیابد.
با توجه به رشد و توسعه این برند در زمینه‌های محصولات چرم، اکسسوری و روسری، رقابت با برندهای دیگر آنها را به سوی تولید عطرهای انحصاری سوق داد، پس در سال ۲۰۰۱ سهام عطر شرکت بولگاری را خریداری کرده و با پشتوانه ای قوی به عرصه ساخت و تولید عطر گام نهادند.در حال حاضر سالواتوره فراگامو در سراسر دنیا ۵۵۰ شعبه عرضه و فروش محصولات خود را اداره می‌کند و به نظر می‌رسد در بازه ای نزدیک به یک قرن پیشرفت های چشم گیری در زمینه کالاهای لوکس دست پیدا کرده است.
 
ترامزا، یک چرخه حرفه ای
سالواتوره بخش عمده عمرش را به شناخت آناتومی بدن و پاها برای طراحی مناسب‌ترین و راحت‌ترین کفش به خصوص برای بانوان اختصاص داده است. پوشیدن کفش پاشنه بلند و یا لژدار سبب وارد آمدن فشار ناشی از کل وزن فرد بر روی مفاصل پا می شود و هنگام ایستادن، این فشار روی قوس پا منتقل می شود، پس راه حل انقلابی او در طراحی کفش ها به گونه‌ای بود تا از قوس‌های پا حمایت نماید و به عبارتی مانند یک پاندول معکوس عمل کند.
اگر مخاطب کفش‌های چرم این برند باشید بطور یقین درباره«ترامزا» شنیده‌اید؛ یک پروسه سنتی طراحی و دوخت دستیِ کفش، با یک تنظیم عالی زیره و رویه که مدل طراحی آنها طی سالیان متمادی تکراری و قدیمی نخواهد شد و یکی از نمونه‌های بسیار عالی و با کیفیت برند سالواتوره فراگاموا است. این فرآیند پیچیده شامل ۳۲۰ مرحله مجزا و دارای بیشتر از  ۴ساعت کار دستی توسط پینه دوزان برای تولید یک کفش بسیار با ارزش، مقاوم و بی نظیر در انعطاف‌پذیری است. کفش های ترامزا تلفیقی بسیار عالی از هنر و طراحی منحصر به فرد است که برای سالیان طولانی مفید هستند.
 
غوطه در دریای چرم
محصولات چرمی سالواتوره فراگامو، شامل کیف‌های دستی، چمدان، کمربندها، کیف‌ پول و سایر متعلقات چرمی برای خانم ها و آقایان است. تولید محصول در حوزه بانوان با تکنیک مخصوص و با ریزه کاری‌های منحصربه فرد دستی انجام می‌شود.
قسمت مهم دیگر در این کالاها استفاده از یراق آلات خاص مانند سگک، قفل و تزییناتی است که با کیفیتی بسیار بالا و همچنین ابتکار در تولید همراه شده و از مواد طبیعی مانند چوب، فلز و یا پارچه در ترکیب با تولیدات چرمی، بهره‌هایی خلاقانه برده است. در تولید کیف‌های دستی بانوان، مهم‌ترین نقش را قلاب‌های«گانسینو»دارند که در اصل به عنوان قفل استفاده می شود اما در حال حاضر برای فراگامو بیشتر کارکرد یک عنصر هویت بخش را در طراحی مد ایفا می‌کند.
 
سالواتوره فراگامو همچنین به مشتریانش تولید سفارشی محصولات چرم با استفاده از بهترین اجناس را پیشنهاد می‌کند. گستردگی این مجموعه‌های چرم برای بانوان و آقایان تا حدی است که برای موقعیت‌های مختلف و لایف استایل های متنوع، مورد استفاده قرار می‌گیرند و با چرم و پوست‌های بسیار گران قیمت برای افراد خاص تولید می‌شوند.
البته هر مجموعه چرم برای خانم‌ها و آقایان از نظر فصل و فرم با تم‌های خاص ارائه می‌شوند. به عنوان مثال مدل‌های کلاسیک موفق برای فصول متعدد تکرار شده و در هر فصل با حفظ چارچوب مدل، در رنگ و جنس تغییر می‌کنند و این سبب شده تا تصویری سمبلیک و منحصر به فرد از پرستیژ وشمایل پوشش در خریداران محصولات فراگامو ایجاد شود.
 
خرده ریزه‌های لاکچری
گروه اکسسوری در کالاهای لوکس تولیدی سالواتوره فراگامو شامل محصولات ابریشمی مانند روسری، کروات، دستکش، اکسسوری خانه از جمله کوسن، حوله و برخی زیورآلات هستند که همگی مطابق با هویت این برند طراحی می‌شوند. محصولات ابریشمی چون کروات، روسری و انواع شال با فرم‌های گل و نقش های تکرار شونده از حیوانات و عناصر تاریخی در قطع مینیاتوری و با استفاده از بهترین مواد طراحی و تولید می‌شوند.
مجموعه اکسسوری این برند که جهت تکمیل محصولات در رده لاکچری طراحی و تولید شده‌اند در تمامی شعب این برند برای شناساندن هویتی یکپارچه ارائه شده‌اند و به عنوان نمادی برای ماندگاری در نظر مخاطبان در آمده‌اند.
 
تازه کار در جواهرات
سالواتوره فراگامو اولین مجموعه جواهرات خود را با ترکیب طلا، نقره، الماس و سنگ‌های زینتی ارائه داد که درتقویت و تحکیم جایگاه این برند در رقابت با دیگر رقبا نقش موثری ایفا نمود. طراحی با خلاقیتی در حد کمال در نمونه های ارائه شده جواهرات نمایان بود و در عین حال اصول اساسی و پیشینه برند نیز در آن حفظ شده بود. این گروه از مجموعه جواهرات با نمادهای سمبلیک سالواتوره فراگامو، مانند کفش ترامزا به خوبی تلفیق شده و به گونه‌ای نمادها را به شکل معاصر آن تبدیل کرده بود تا با استفاده از هویت اصلی برند مفاهیم گرافیکی جدید ارائه نماید. عرضۀ این جواهرات تنها در برخی شعبه‌های منتخب و مهم صورت می‌پذیرد.
 
نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به گروه مهندسی باران می باشد طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط توسعه فناوری اطلاعات اینتک